Over mij

Christo Guenov - piano docent

Ik ben geboren en opgegroeid in Sofia ( Bulgarije).Mijn piano lessen begonnen toen ik 4 jaar oud was.

Na de middelbare school studeerde ik aan het conservatorium in Bulgarije met als hoofdvak klassieke piano en bijvak koordirectie. In 1999 haalde ik het diploma en ben naar Nederland vertrokken om daar verder te studeren aan het conservatorium in Enschede.

Daar behaalde ik mijn diploma in 2006. Tijdens de studieperiode in Bulgarije deed ik mee aan diverse internationale concoursen.

Daarbij won ik verschillende keren een eerste of tweede prijs .

Sinds oktober 2008 geef ik les aan de muziekschool Muzehof in Zutphen ( Muzecollectief ) . Daarnaast ben ik ook als pianodocent verbonden aan de muziekschool Boogie Woogie in Winterswijk.In 2011 heb ik cursus Muziek in de Klas gevolgd.Sinsdien geef ik deze lessen binnen verschillende basisscholen.

Verder werk ik als dirigent/pianist bij verschillende koren ( o.a. het Borculose mannenkoor, Vordens mannenkoor en ”Thema” koor Ootmarsum) met een breed repertoire van gregoriaanse muziek tot moderne muziek.